Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Volgens een rapport van het Europees Milieuagentschap EMA zijn er te weinig laadpunten op het Oude Continent. Dat houdt de verspreiding van de elektrische auto tegen.
Het rapport van het Europees Milieuagentschap geven maar 10 van de 28 Europese lidstaten fiscale incentives voor de installatie van elektrische laadpunten. “Voldoende laadinfrastructuur is noodzakelijk om chauffeurs gerust te stellen dat volledig elektrische auto’s op een betrouwbare manier aan hun verplaatsingsnoden voldoen en om hun range anxiety te beperken”, zegt het EMA.
De Europese autoconstructeursvereniging ACEA reageert: “Hoewel alle constructeurs hun elektrische aanbod uitbreiden, zien we jammer genoeg dat de elektrische auto in Europa nog niet doorbreekt. Kopers kiezen als dieselalternatieven vaak voor benzine of hybride, maar springen nog niet massaal op de elektrische kar”, zegt de secretaris-generaal van ACEA, Erik Jonnaert.
Vandaag bedraagt het marktaandeel van elektrische auto’s in Europa amper 1,4 procent. Tussen 2014 en 2017 betekende dat maar een stijging van 0,8 procent. “Het nieuwe rapport van het EMA bevestigt dat een dicht laadnetwerk in Europa noodzakelijk is als we willen dat autokopers massaal voor elektrisch kiezen”, zegt Jonnaert.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.