Europese Première van de Maybach 57 en de Maybach 62

  • Piette François
  • 15 september 2002
Op de 'Mondial de l’Automobile Paris 2002' stelt het luxemerk Maybach voor het eerst twee toplimousines aan het Europese publiek voor. Naast de Maybach 62 die begin juli zijn sterk opgemerkte wereldpremière beleefde, staat nu ook de Maybach 57 in de schijnwerpers. De modelbenamingen van de twee luxewagens verwijzen naar de imponerende lengte van die unieke auto’s: 6,17 meter voor de Maybach 62 en 5,73 meter voor de Maybach 57. Individualiteit: meer dan twee miljoen uitrustingsmogelijkheden Alles wat veeleisende mensen tijdens een rit nodig kunnen hebben om zich te ontspannen, om te communiceren of om te genieten, is standaard aan boord: van de DVD-speler tot de televisie-ontvanger, van het afgekoelde vak tot de draadloze telefoon met twee hoorns. Tegelijk laat die rijkelijke standaarduitrusting veel ruimte voor individualiteit. Motorvermogen en –koppel: ongeëvenaarde cijfers Uit zijn cilinderinhoud van 5,5 liter puurt de motor van de Maybach met behulp van een biturbolader 405 kW/550 pk. En vanaf 2300 t/min al beschikt de bestuurder over het maximumkoppel van 900 Nm. Daarmee is de “Typ 12” de krachtigste en sterkste seriemotor van de wereld voor een limousine. Dankzij de driekleppentechniek en de efficiënte katalysatoren blijft hij onder de strenge EU-4 emissienoren die in 2005 van kracht worden. Het hoge vermogen en koppel garanderen in elke situatie de voor Maybach kenmerkende superioriteit: om van 0 tot 100 km/h op te trekken, heeft de Maybach 57 maar 5,4 seconden nodig en een tussenspurt van 60 tot 120 km/h duurt dankzij het hoge koppel maar 6,5 seconden. Veiligheid: tien airbags beschermen de inzittenden De voorbeeldige veiligheidstechniek van deze luxeauto omvat naast een geperfectioneerde carrosseriestructuur niet minder dan tien airbags – twee adaptieve airbags met tweetraps gasgeneratoren voor de inzittenden voorin, vier zijdelingse airbags en twee grote windowbags langs elke kant van het interieur. De driepuntsgordels met comfortautomaat, gordelspanner en spankrachtbegrenzer zijn in de stoelen ingebouwd zodat ze in elke positie een maximale bescherming bieden. Sensotronic Brake Control (SBC™), het nieuwe door Mercedes-Benz ontwikkelde remsysteem dat in de Maybach met twee centrale regeleenheden, twee hogedruktanks en twee hydraulische eenheden uitgerust is, draagt tot de hoge actieve veiligheid bij. Met dit systeem beschikt de luxelimousine over in totaal acht remcircuits. Op de voorwielen zijn de intern geventileerde remschijven met telkens twee remzadels uitgerust, wat voor een betrouwbare remkracht zorgt.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km