Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Mercedes geeft zijn minibus, de V-Klasse, een facelift. Tegelijk bevestigen de Duitsers de komst van een volledig elektrische versie.
Op het salon van Genève zal Mercedes zijn gefacelifte V-Klasse voorstellen. Stilistische revoluties hoef je weliswaar niet te verwachten. Technisch wijzigt er wel het een en ander. Mercedes spreekt over een nieuwe dieselviercilinder die minder trilt en stiller is dan de huidige diesel in de V-Klasse. Hij zal er aanvankelijk met twee vermogens zijn: 190 en 239 pk. De zeventrapsautomaat maakt plaats voor de recentere negentraps.
Mercedes bevestigt ook dat het werkt aan een volledig elektrische V-Klasse. Die EQV zal in Genève als “bijna definitief” prototype te zien zijn en niet lang daarna in productie moeten gaan. De technische details zijn nog niet bekend, maar de bestelwagenvariant Vito werd al voorgesteld als eVito, met batterij van 41,4 kWh en elektromotor van 115 pk en 300 Nm.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.