Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De voostelling van een nieuwe Ferrari is altijd iets aparts. Vooral als het gaat om een model als dit, dat speciaal voor de autosport werd ontwerpen. Om de nodige aandacht te krijgen heeft Michael Schumacher voor de voorstelling gezorgd op het salon van Frankfurt in een overvol paleis.
Hij is lichter en heeft meer vermogen dan de “standaard” F430 en erft heel wat technologieën van de Formule 1 wereld. Zo maakt hij onder andere gebruik van heel wat aluminium, carbon en magnesium. Door het gebruik van deze materialen is hij heel wat lichter, Ferrari heeft het over zo’n 100 kilogram, wat zijn totaal gewicht op slechts 1.250 kilogram. Het beheer van de gerobotiseerde F1 versnellingsbak is nog verbeterd (de zogenaamde “Superfast”) met schakeltijden van slechts 60 milliseconden.
Dan is er uiteraard de hoofdschotel, en dat is de prachtige V8 van 4.3 liter dat van 490 pk naar 510 pk (aan 8.500 tr/min) evolueert, dat moet genoeg zijn voor explosieve prestaties! Natuurlijk moet al dat geweld nog doeltreffend op de weg overgezet worden. Maar daarvoor kunnen we beroep doen op de ingenieurs van Maranello, die hebben deze F430 uitgerust met een stabiliteit en antislipsysteem F1-Trac en het elektronische E-Diff differentieel.
Wat de look betreft werden enkele aanpassingen aangebracht zoals de uitlaten die iets hoger zitten, achteruitkijkspiegels met carbon en andere velgen.
Deze supercar uit Maranello gaat dus rechtsreeks de strijd aan met de Porsche 911 GT3 (of GT2), de Corvette Z06 en de Lamborghini Gallardo Superleggera.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.