MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Bepaalde Franse parlementsleden en senatoren
hadden hun bedenkingen geuit rond het recente voorstel voor een gewichtsmalus
van de dienst Financiën, maar de Grondwettelijke Raad heeft uiteindelijk toch
beslist dat hij er komt. Hij vervangt niet de bestaande CO2-malus, maar komt er
bovenop, en dat vanaf januari 2022.
Het principe is eenvoudig: alle voertuigen van meer dan 1,8 ton worden hoger belast. Bovenop de CO2-malus zullen eigenaars 10 euro betalen per kilo extra vanaf de eerste inschrijving van het voertuig. De Franse regering meldt echter wel dat er een plafond komt op het bedrag om te vermijden dat de som van beide malussen hoger oploopt dan het maximum dat eerder werd bepaald voor de CO2-malus, met name 40.000 euro in 2022, 50.000 euro in 2023 enzovoort.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.