Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De volledig elektrische stadswagen van de Japanse constructeur gaat op pensioen.
Origineel, disruptief, geniaal, te duur, te weinig autonomie... Je kan de Honda e op tal van manieren omschrijven. De kleine Japanse stadswagen onderscheidt zich met heel wat kwaliteiten, waaronder een charmante look, vlotte prestaties en een uniek interieur met een zeer verzorgde afwerking en met kwalitatieve materialen. Een echte showcase voor de knowhow van het Japanse merk. Een model dat de Mini en de Fiat 500, die in dezelfde categorie spelen, had kunnen omverkegelen.
Jammer genoeg heeft de Honda e ook te lijden gehad onder enkele gebreken die nogal zwaar doorwegen, vooral in een tijd waarin men meer dan ooit kijkt naar de technische fiche om de aanschaf van een nieuwe auto te bepalen. Te beginnen met een gepeperde rekening (met een vanafprijs van 35.000 euro) en een autonomie die beperkt bleef tot iets meer dan 200 km (WLTP) door een batterij van slechts 35,5 kWh groot. Met als gevolg teleurstellende verkopen in zowel Japan als Europa.
Meer was er niet nodig voor Honda om de stekker voorgoed uit de e te trekken. De laatste exemplaren rollen al tegen het einde van dit jaar van de band. In België wordt het model zelfs al enkele weken niet meer aangeboden in de catalogus. We zullen hem missen!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.