Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Hyundai slaat de handen in elkaar met het Finse bedrijf Wärtsilä om de batterijen van zijn elektrische modellen een tweede leven te geven. Daarna worden ze definitief gerecycleerd.
Hyundai-Kia is aan een stevig elektrisch offensief bezig, dus de grootschalige recyclage van batterijen wordt belangrijk. Maar voor ze vernietigd en traditioneel gerecycleerd worden, kunnen ze nog statisch worden hergebruikt. Voor de stockage van elektriciteit in fabrieken of bij gezinnen bijvoorbeeld.
Samen met de Finse specialist Wärtsilä wil Hyundai “tweedekansbatterijen” commercialiseren om hun levensduur te verlengen en de traditionele recyclage uit te stellen. De Koreanen willen die batterijen aanbieden op de 177 markten van de nieuwe Finse partner.
Daarnaast is Hyundai-Kia bezig met een grote opslagplaats voor elektriciteit van 1 megawattuur. Die wordt ontwikkeld in een van de fabrieken van de groep en gebruikt de batterijen uit zijn eerste elektrische modellen, de Kia Soul en Hyundai Ioniq.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!