Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Er heerst een hevige strijd tussen de Japanse Toyota GT-86 en Subaru BRZ, en de Hyundai Genesis uit Korea. Deze laatste komt opzetten met een aangepaste uitrusting, motor, look en prijs om het huidige Japanse koppel het vuur aan de schenen te leggen.
De look
Zijn blik is kattiger dan ooit, maar is ook duidelijk meer in lijn met de look van de meest recente realisaties van het merk, waarvan we hier en daar enkele stijldetails van terugvinden.
Sportievere motoren
De viercilinder met turbo van 2 liter van de "basisversie" is vanaf nu uitgerust met een twinscrolllturbo, en doet het vermogen klimmen tot 275 pk en het koppel tot 373 Nm. Voldoende om de 200 pk van de atmosferische boxermotor van de Toyota GT86 en Subaru BRZ te doen blozen. Wij kijken alvast uit naar onze test van deze nieuwe Genesis. Laat ons hopen dat hij eindelijk de verwachtingen zal inlossen ...
De muzikale V6 benzinemotor van 3,8 liter is vanaf nu goed voor 347 pk en een koppel van 435 Nm. Dat zijn, voor een atmosferische krachtbron, uitstekende cijfers. Standaard is deze Hyundai uitgerust met een handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen, in optie is de automatische en achtvoudige versie beschikbaar.
Twee versies
De Sport-versie is alleen verkrijgbaar in combinatie met de 2 liter turbo. Hierdoor zakt de basisprijs tot 30.999 euro. De uitrusting bestaat uit de automatische klimaatregeling, snelheidsregelaar, automatische inschakeling van de koplampen, parkeerhulp, 19-duimsvelgen, .... De V6 kost met dezelfde uitrusting 3.500 euro meer (38.499 euro), wat eerder aan de redelijk kant is.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!