Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Dat de nieuwe i20 vijfdeurs een stevige concurrent wordt voor de Europese gevestigde waarden, kon je al lezen in onze eerste test. Maar Hyundai heeft nog meer in petto: de i20 Coupé.
Voor het eerst hebben de Zuid-Koreanen voor dit segment een driedeurs ontworpen die grondig verschilt van de vijfdeursversie. Vandaar dat ze hem zelfs i20 Coupé durven te noemen. Beide modellen werden in het begin parallel ontworpen en hebben andere A-, B- en C-stijlen. De i20 driedeurs borduurt voort op het thema van het zwevende dak, dat hier 25 mm lager ligt. Let ook op het verfijnde zwarte accent in de C-stijl, de hertekende bumpers, de specifieke 17-duimsvelgen en de sportieve dakspoiler.
Hyundai belooft dat de i20 Coupé even ruim is als vijfdeurs. Meer nog: in de nieuwe achterpartij werd zelfs nog 10 liter extra bagageruimte gevonden (336 liter in de Coupé). Langere deuren en voorzetels met een geheugenfunctie moeten een vlotte toegang tot de achterbank garanderen.
Van het i20-duo hoopt Hyundai jaarlijks 100.000 stuks te verkopen in Europa, onder meer dankzij een nieuwe generatie 1.0 benzinemotoren met 100 en 120 pk. De i20 vijfdeurs en Coupé krijgen overigens hetzelfde motorengamma.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!