Op zoek naar een ‘coupé’ voor de stad?

Dat de nieuwe i20 vijfdeurs een stevige concurrent wordt voor de Europese gevestigde waarden, kon je al lezen in onze eerste test. Maar Hyundai heeft nog meer in petto: de i20 Coupé.

  • Van den Bogaert Robin
  • 10 december 2014

Voor het eerst hebben de Zuid-Koreanen voor dit segment een driedeurs ontworpen die grondig verschilt van de vijfdeursversie. Vandaar dat ze hem zelfs i20 Coupé durven te noemen. Beide modellen werden in het begin parallel ontworpen en hebben andere A-, B- en C-stijlen. De i20 driedeurs borduurt voort op het thema van het zwevende dak, dat hier 25 mm lager ligt. Let ook op het verfijnde zwarte accent in de C-stijl, de hertekende bumpers, de specifieke 17-duimsvelgen en de sportieve dakspoiler.

Hyundai belooft dat de i20 Coupé even ruim is als vijfdeurs. Meer nog: in de nieuwe achterpartij werd zelfs nog 10 liter extra bagageruimte gevonden (336 liter in de Coupé). Langere deuren en voorzetels met een geheugenfunctie moeten een vlotte toegang tot de achterbank garanderen.

Van het i20-duo hoopt Hyundai jaarlijks 100.000 stuks te verkopen in Europa, onder meer dankzij een  nieuwe generatie 1.0 benzinemotoren met 100 en 120 pk. De i20 vijfdeurs en Coupé krijgen overigens hetzelfde motorengamma. 

Meer lezen over:

Over de auteur: Van den Bogaert Robin

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km