Hyundai i20 krijgt zijn midlifefacelift

De uiterlijke veranderingen blijven beperkt, maar de standaarduitrusting van de i20 facelift wordt uitgebreid en de motoren zijn voortaan mild hybride.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 10 mei 2023
  • Lancering

Na de kleine i10 afgelopen februari is het de beurt aan zijn grote broertje i20 om een midlifefacelift te krijgen, aangezien het model in 2020 werd gelanceerd. En ja, de Koreaanse hatchback is wel degelijk veranderd. De esthetische evoluties springen niet direct in het oog, maar Hyundai verzekert ons wel dat "de voorbumper en de grille fijngeslepen zijn". Achteraan zijn de bumper en de lichtblokken ook (zeer licht) hertekend. Hoe dan ook blijft de i20 zijn sportieve en zelfverzekerde stijl behouden.



Nog beter uitgerust

Aan boord worden de tellers voortaan standaard vergezeld door een klein schermpje van 4,2 inch. Optioneel kan je ook kiezen voor een volledig digitale tellerpartij van 10,25 inch. Het centrale scherm gaat van zijn kant optioneel tot 10,25 inch en kan voortaan updates krijgen via het internet. De verbeterde uitrusting wordt vervolledigd door een noodremhulp met herkenning van fietsers, meerkleurige sfeerverlichting aan boord en een adaptieve cruise control die gebruik maakt van GPS-gegevens om de snelheid aan te passen in de bochten.

Milde hybrides vanaf het derde kwartaal

Onder de motorkap worden de 1 liter-driecilinder benzinemotoren (met 100 of 120 pk) voortaan ondersteund door een mild hybride systeem op 48 V. De motoren kunnen ook gekoppeld worden aan een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling, naast de standaard meegeleverde manuele zesbak. De Hyundai i20 facelift gaat vanaf het derde kwartaal van 2023 in productie. Het valt nog te bezien of de prijs ook een 'upgrade' krijgt.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Hyundai? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Hyundai-zoekertjes nu hier:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km