Hyundai Kona Electric: frisse neus

Nadat Hyundai eerder de versies met verbrandingsmotor van zijn SUV Kona heeft opgefrist, waren nu ook de elektrische varianten aan de beurt. De belangrijkste aanpassing is de introductie van een nieuwe neus.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 12 november 2020
  • Elektrisch

Hyundai Kona Electric: frisse neus

De Kona Electric kwam in 2018 op de markt en heeft sindsdien al meer dan 120.000 klanten verleid, waarvan 53.000 in Europa. Met zijn batterij van 64 kWh had de topversie van de Kona Electric in elk geval een stevig argument in handen om potentiële klanten te verlossen van de befaamde “range anxiety”, de schrik om met een lege batterij te stranden.

Hyundai Kona Electric: frisse neus

Vlak

Zoals gebruikelijk bij Hyundai komt de facelift er al vrij vroeg. Twee jaar na zijn introductie krijgt de elektrische versie dus al een nieuw gezicht. Dat gezicht is gladder en versterkt zo nog de ‘atypische’ look van de Koreaanse SUV.

Hyundai Kona Electric: frisse neus

2 x 10,25 duim

Aan boord zit de grootste evolutie hem in het nieuwe infotainmentsysteem, dat twee schermen van 10,25 duim combineert. Het eerste vervangt de analoge wijzers, het tweede staat bovenop het dashboard.

Hyundai Kona Electric: frisse neus

39,2 of 64 kWh

Op technisch vlak evolueert het aanbod nauwelijks. Klanten kunnen nog steeds kiezen tussen twee versies: een met een batterij van 39,2 kWh gecombineerd met een elektromotor van 100 kW (136 pk) en een topversie met 64 kWh en een motor van 150 kW (204 pk).

Hyundai Kona Electric: frisse neus

Tot 484 kilometer

Dankzij een paar aanpassingen, vooral aan de banden, halen deze opgefriste Kona’s een WLTP-rijbereik van respectievelijk 305 en 484 kilometer.

Driefasenlader

Hyundai Kona Electric: frisse neus

Indien nodig is snelladen met gelijkstroom mogelijk bij vermogens van tot 100 kW. Opladen aan wisselstroom kan via een optionele driefasenlader van 10,7 kW, die de laadtijd inkort in vergelijking met de standaard eenfasige lader van 7,2 kW.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km