BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De Kona Electric kwam in 2018 op de markt en heeft sindsdien al meer dan 120.000 klanten verleid, waarvan 53.000 in Europa. Met zijn batterij van 64 kWh had de topversie van de Kona Electric in elk geval een stevig argument in handen om potentiële klanten te verlossen van de befaamde “range anxiety”, de schrik om met een lege batterij te stranden.
Zoals gebruikelijk bij Hyundai komt de facelift er al vrij vroeg. Twee jaar na zijn introductie krijgt de elektrische versie dus al een nieuw gezicht. Dat gezicht is gladder en versterkt zo nog de ‘atypische’ look van de Koreaanse SUV.
Aan boord zit de grootste evolutie hem in het nieuwe infotainmentsysteem, dat twee schermen van 10,25 duim combineert. Het eerste vervangt de analoge wijzers, het tweede staat bovenop het dashboard.
Op technisch vlak evolueert het aanbod nauwelijks. Klanten kunnen nog steeds kiezen tussen twee versies: een met een batterij van 39,2 kWh gecombineerd met een elektromotor van 100 kW (136 pk) en een topversie met 64 kWh en een motor van 150 kW (204 pk).
Dankzij een paar aanpassingen, vooral aan de banden, halen deze opgefriste Kona’s een WLTP-rijbereik van respectievelijk 305 en 484 kilometer.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!