Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Afgelopen weekend vond de derde editie van het prestigieuze oldtimersalon InterClassics in Brussel plaats. Het salon maakte alvast één ding duidelijk: oldtimers zijn bijzonder populair in ons land.
Er zakten niet minder dan 23.155 oldtimerliefhebbers af naar Brussels Expo voor een salon dat de grootste namen uit de oldtimerwereld verzamelt. De auto’s met een waarde van meer dan € 500.000 waren niet te tellen. Heel wat exposanten stelden ook unieke en miskende modellen tentoon.
InterClassics legde de lat dit jaar heel hoog door de “big five” uit te nodigen, de vijf meest prestigieuze musea in Europa. Die hadden uitzonderlijke modellen bij, zoals de Talbot Lago uit 1937 met koetswerk van Figoni et Falaschi, de unieke Bugatti Type 46 Superprofile uit 1933, de luxueuze Belgische Minerva uit 1921 en de opmerkelijke Panhard Dynavia, een prototype uit 1948 dat 130 km/u haalde en slechts 3,5 l/100 km verbruikte.
InterClassics is meer dan een beurs voor prestigieuze exposanten: naast de uitzonderlijke stukken uit de vijf musea was er ook een tentoonstelling over “Cycle Cars”, de vooroorlogse spartaanse en goedkope machines. Er was ook een volledig paleis voor de leden van de BFOV, de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen.
Erik Panis, directeur van InterClassics, is tevreden met het resultaat: “We zijn trots op de resultaten die we in amper drie jaar geboekt hebben. We kijken al uit naar het volgende salon, op 16, 17 en 18 november 2018 in het mooiste paleis van Brussels Expo, Paleis 5. We zullen ook aanwezig zijn in paleizen 6, 7 en 9.”
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!