Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Het einde van een tijdperk nadert: Lotus staakt binnenkort de productie van zijn legendarische Elise en Exige, die respectievelijk 25 en 21 jaar geleden op de markt kwamen. Om hun carrière in schoonheid af te sluiten komen de radicale sportievelingen er in een speciale reeks Final Edition.
De Elise Final Edition is er in twee versies: Elise Sport 240 en Elise Cup 250. Naast specifieke kleuren en details onderscheiden deze speciale reeksen zich door hun tot 243 pk opgevoerde motor. De eerste weegt tussen de 898 en de 922 kilo in functie van de gekozen uitrusting.
De tweede krijgt dan weer een specifieke stroomlijnkit (die bij de topsnelheid van 248 km/u tot 155 kilo neerwaartse druk oplevert). Met zijn optionele verlichte extra elementen weegt hij 931 kilo.
De afscheidsreeks van de Exige is er in drie varianten: Sport 390, Sport 420 en Cup 430. Het vermogen van de 3.5-V6 stijgt naar respectievelijk 403 pk, 426 pk en 436 pk. De afstelling van het model wordt ook per versie steeds radicaler om de meest veeleisende coureurs te plezieren.
Ter indicatie zijn dit alvast de tarieven voor de Franse markt (20 procent btw):
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.