Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit zijn de officiële foto’s van de Lotus Evija, de eerste elektrische hypercar van het Britse merk.
Zijn naam betekent ‘de eerste om te bestaan’. Het gaat dan ook om de eerste elektrische hypercar van Lotus. De kleine Britse constructeur, die door het Chinese Geely onder de vleugels genomen is, pakt uit met een Evija met vier elektromotoren, een vermogen van 2.000 pk en een koppel van 1.700 Nm. De motoren werden ontwikkeld door Integral Powertrain, dat ook de motoren van de Volkswagen ID.R bouwde.
De batterij werd ontwikkeld met Williams Advanced Engineering. Met 70 kWh is ze niet extreem groot, maar past ze wel achter de twee passagiers. Lotus spreekt van een rijbereik van ongeveer 400 kilometer, als je het rechterpedaal niet te zwaar induwt natuurlijk…
De Evija is 4,46 meter lang, 2 meter breed en 1,12 meter hoog. De structuur uit koolstofvezel moet het gewicht beperken, dat met 1.680 kilogram desondanks flink meer is dan dat van een Elise van minder dan een ton. Maar het vermogen zorgt voor duivelse acceleraties: 0-100 km/u duurt minder dan 3 seconden, de topsnelheid ligt op 320 km/u. De hernemingen zijn nog indrukwekkender: minder dan 3 seconden om van 100 naar 200 km/u te gaan, en minder dan 4 seconden om van 200 naar 300 km/u te gaan.
Lotus zegt ook dat je met deze Evija minstens zeven minuten op circuit alles uit de kan kunt halen voor je begint te merken dat hij vermogen verliest. Het chassis werd stevig ontwikkeld om tegelijk levendig en stabiel te zijn, dankzij heel wat neerwaartse druk.
De nieuwe Lotus is aan de buitenkant en binnenin behoorlijk exclusief. De spiegels aan binnen- en buitenkant zijn vervangen door camera’s en het stuur lijkt rechtstreeks uit de F1 te komen. De productie begint in 2020 en is beperkt tot slechts 130 exemplaren. Elk exemplaar kost 1,7 miljoen pond.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.