Ford
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.
Het Britse merk blijft maar hoger mikken. Het zegt vaarwel aan de superlichte sportwagens en maakt plaats voor elektrische modellen, SUV’s en nu zelfs unieke creaties!
Net zoals SVO bij Land Rover of Mulliner bij Bentley start Lotus met een divisie die zich zal bezighouden met extreme personalisering. Die afdeling, ‘Lotus Advanced Performance’, heeft als doel om voertuigen te creëren die absoluut uniek zijn in hun genre, en waarvan maar één exemplaar gebouwd wordt. Maar dat is niet alles!
Je moet trouwens niet je spaarvarken slacht en miljoenen uitgeven aan een extravagante creatie, je kan ook een beroep doen op het team voor meer ‘eenvoudige’ wensen. Lotus Advanced Performance zal immers ook de gelimiteerde edities van het merk uitwerken en tegemoetkomen aan aanvragen voor maatwerk door klanten.
Het team, dat onder leiding staat van Simon Lane, het voormalige hoofd van de ‘Q division’, een gelijkaardige dienst bij Aston Martin, zal zich ook ontfermen over de motorsportactiviteiten van Lotus. Dat houdt onder andere de Emira GT4 in, maar ook de rijvaardigheidstraining, de Lotus Driving Academy. En af te leiden uit het beeld van de immense achtervleugel die de Britse autobouwer de wereld instuurt, lijkt het eerste project een combinatie tussen motorsport en een unieke creatie. We zijn benieuwd.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.
Een copy paste-operatie die heel wat mensen de wenkbrauwen zal doen fronsen.
Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.