Lotus start een afdeling die zich bezighoudt met unieke creaties

Het Britse merk blijft maar hoger mikken. Het zegt vaarwel aan de superlichte sportwagens en maakt plaats voor elektrische modellen, SUV’s en nu zelfs unieke creaties!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 09 februari 2022
  • Sector
  • 2.410 weergaven

Net zoals SVO bij Land Rover of Mulliner bij Bentley start Lotus met een divisie die zich zal bezighouden met extreme personalisering. Die afdeling, ‘Lotus Advanced Performance’, heeft als doel om voertuigen te creëren die absoluut uniek zijn in hun genre, en waarvan maar één exemplaar gebouwd wordt. Maar dat is niet alles!

Beperkte reeks en maatwerk 

Je moet trouwens niet je spaarvarken slacht en miljoenen uitgeven aan een extravagante creatie, je kan ook een beroep doen op het team voor meer ‘eenvoudige’ wensen. Lotus Advanced Performance zal immers ook de gelimiteerde edities van het merk uitwerken en tegemoetkomen aan aanvragen voor maatwerk door klanten. 

Ook motorsport op het programma

Het team, dat onder leiding staat van Simon Lane, het voormalige hoofd van de ‘Q division’, een gelijkaardige dienst bij Aston Martin, zal zich ook ontfermen over de motorsportactiviteiten van Lotus. Dat houdt onder andere de Emira GT4 in, maar ook de rijvaardigheidstraining, de Lotus Driving Academy. En af te leiden uit het beeld van de immense achtervleugel die de Britse autobouwer de wereld instuurt, lijkt het eerste project een combinatie tussen motorsport en een unieke creatie. We zijn benieuwd. 


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
DS: weg met al die schermen!

DS: weg met al die schermen!

Dat zei de hoofddesigner van het merk, Thierry Métroz, in een interview bij de Britse collega’s van Autocar.

MG4: de concurrentie zet zich maar beter schrap!

MG4: de concurrentie zet zich maar beter schrap!

Een bijzonder dunne batterij, een rijbereik tot 450 km en 204 pk… de MG4 is van plan voor opschudding te zorgen in het segment van de compacte elektrische berlines!

Citroën C4 X: opportunistisch silhouet

Citroën C4 X: opportunistisch silhouet

Na Peugeot met zijn nieuwe 408 is het nu de beurt aan Citroën om een crossover-coupé toe te voegen aan zijn catalogus. Maar enkel als elektrische ë-C4 X bij ons.

Hyundai Ioniq 6: gestroomlijnd en gepixeld

Hyundai Ioniq 6: gestroomlijnd en gepixeld

Hyundai trekt eindelijk het doek van de langverwachte Ioniq 6. Zijn strakke design zorgt voor een recordluchtweerstandscoëfficiënt.

Aanbevolen tests voor jou

3,2 /5 Test: Ford Tourneo Connect, zeer goed opgevoed!

Test: Ford Tourneo Connect, zeer goed opgevoed!

Ford heeft de Volkswagen Caddy naar eigen smaak herwerkt om hem aan te bieden als Tourneo Connect. Een gezinstransporter met 7 plaatsen op een moderne, praktische en comfortabele basis.

3,5 /5 Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

De sprankelende Juke erft de ‘complexe’ aandrijflijn van zijn Franse neefje, de Captur. Complex, ja, maar hij laat zich probleemloos temmen!

3,6 /5 Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Het design van de Franse SUV evolueert naar een rijpere en soberdere stijl. Maar beschikt hij nog altijd over zijn sublieme ‘gewatteerde’ ophangingscomfort?

3,7 /5 Test: Toyota bZ4X, geruststellen

Test: Toyota bZ4X, geruststellen

De bZ4X wordt Toyota’s eerste EV in Europa voor productie op grote schaal. Met een garantie van liefst 10 jaar moet hij sceptici over de streep trekken. Heeft hij nog andere troeven?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Toyota werkt aan een concept met draagbare waterstofcapsules

Een project voor de auto-industrie, maar dat ook ruimer toegepast kan worden!

Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

Dynamisch inductieladen: naar een onbeperkt rijbereik?

De resultaten die behaald werden op dit circuit uitgerust met inductielaadlussen zijn bemoedigend.

Te koop: “De beste Ferrari ooit gebouwd” volgens Enzo

Te koop: “De beste Ferrari ooit gebouwd” volgens Enzo

Deze Ferrari 410 Sport Spider Scaglietti, een brutale machine, om niet te zeggen dodelijk in de handen van niet-experts, zou “de beste auto ooit gebouwd” zijn volgens de stichter van het merk, Enzo Ferrari! Zegt dit model je wel niets? Goed nieuws: hij staat te koop...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Benzine, Manueel

€ 19.571

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 22.990
2022
2.720 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Manueel

€ 20.900
2018
54.490 km