Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Maserati Levante lepelt een V8 in zijn Trofeo-versie. En niet zomaar de eerste de beste: een Ferrari-blok van bijna 600 pk.
Met een drietand op het radiatorrooster kan je moeilijk de handdoek in de ring werpen als de concurrenten met een V8 afkomen. Tot nu toe moest de Levante het toch met zescilinders stellen, maar dankzij Ferrari wordt die scheve situatie nu rechtgezet.
De Trofeo krijgt namelijk een 3,8 liter grote V8 met twee turbo’s, die in de Ferrari-fabriek van Maranello geassembleerd wordt. Het blok produceert 590 pk bij 6.250 tpm en 730 Nm bij 2.250 tpm. Dankzij vierwielaandrijving krijgt de Levante Trofeo dat vermogen aan de grond, en schiet hij in 3,9 seconden naar 100 km/u. Zijn topsnelheid bedraagt 304 km/u.
De Maserati Levante Trofeo krijgt eerst een “Launch Edition” voor Canada en de Verenigde Staten, maar valt sowieso op met zijn aerodynamische addenda, twee extra luchtinlaten in de motorkap en 22-duimsvelgen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.