Maserati Levante: alle details

Is dit het model van de laatste kans? In ieder geval zou Maserati in zeer slechte papieren zitten mocht de Levante commercieel mislukken. Dan moet ook de droom van de Alfieri coupé misschien opgeborgen worden. Kortom, genoeg redenen om zeker niet over een nacht ijs te gaan bij de ontwikkeling van dit nieuwe model.

  • Piette François
  • 01 maart 2016

Wat de puristen er ook van mogen denken, deze SUV maakt het mogelijk om het merk te positioneren in een zeer vruchtbaar segment. Maserati wil zich niet laten overtreffen door de concurrentie en heeft daarom zwaar geïnvesteerd in technologie zoals een adaptieve snelheidsregelaar, een automatische noodrem, een botspreventiesysteem, een camera met zicht van 360 graden, een waarschuwing voor het overschrijden van wegmarkeringen en noem maar op.

Benzine en vooral diesel

Onder de motorkap gebruikt de Maserati Levante exclusief V6-motoren. Het benzineblok levert 350 of 430 pk. In het laatste geval kan de Italiaanse SUV sneller dan 260 km/u rijden en 100 km/u bereiken in 5,2 seconden. Een V6-dieselversie is ook voorzien, met 275 pk onder de rechtervoet. Dit model zou gemiddeld 7,2 l/100 km verbruiken. Wellicht nogal veel voor de veeleisende Europeanen. In alle versies is vierwielaandrijving standaard, net als een automaat met acht versnellingen.

Onderstel

De Levante is een vlijtige leerling en gebruikt vooraan een dubbele wishbone en achteraan een multilinkas. De adaptieve schokdemping heeft vijf niveaus en Maserati belooft een ideaal evenwicht tussen de twee assen. Niet slecht, maar we zagen elders al meer indrukwekkende oplossingen, met name bij Mercedes.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km