BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
In de Verenigde Staten krijgen ze twee premium SUV’s.
De afgelopen maanden hebben we gezien dat de Japanse autobouwer Mazda zich een plaats wil veroveren naast de premium-referenties, zoals Audi, BMW, Volvo of nog Alfa Romeo. Het beste voorbeeld is de nieuwe CX-60, een SUV die niet moet onderdoen voor de Q5, X4, XC90 of de Stelvio. Hij weet te overtuigen met zijn topmaterialen en -afwerking, maar ook met zijn gulle aandrijflijnen, zoals de 327 pk sterke plug-in hybride.
Maar die drang om hogerop te klimmen, komt nog indrukwekkender tot uiting aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. In de komende maanden worden de Amerikanen immers getrakteerd op twee nieuwe premium SUV’s van het merk: de CX-70 en de CX-90. En Mazda heeft zopas een teaser de wereld ingestuurd die het interieur van die laatste toont. En het minste wat we kunnen zeggen, is dat het geheel karakter heeft, dankzij materialen die tegelijkertijd origineel en geraffineerd zijn. We krijgen onder andere het dashboard te zien en deurpanelen die bekleed zijn met een stof die lijkt op wol.
De CX-90, die al enkele weken het onderwerp is van een teasingcampagne van Mazda, wordt op 31 januari onthuld. Het model, dat net als de toekomstige CX-70 voorbehouden is aan de Amerikaanse markt, krijgt een nieuwe 3,3 liter grote drukgevoede zes-in-lijn met een vermogen van 340 pk. In Europa krijgen we dan weer een CX-80, een CX-60 met drie zetelrijen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.