Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De comfortabelste McLaren heeft een update gekregen en verandert daarbij ook van naam. De GTS is nu iets sneller, lichter en beter uitgerust dan voordien, en is per direct te bestellen.
Het instapmodel van McLaren is net dat beetje beter geworden. De GT, die na het verdwijnen van de 540C en 570S de goedkoopste en minst snelle McLaren is geworden, heeft na 4,5 jaar op de markt te zijn namelijk recht op een update. Eentje die volgens het Britse sportwagenmerk een nieuwe naam verdient, want voortaan mag je het model (en de bijhorende modelfamilie) GTS noemen. Al is het met een vergrootglas zoeken naar de veranderingen. Gelukkig staan wij voor je klaar om ze allemaal eens te overlopen!
Te beginnen met de neus, waarvan de voorbumper een nieuwe onderzijde heeft gekregen met grotere luchtsleuvel die het model niet alleen een iets agressievere look geven, maar ook meer frisse lucht voorzien voor de radiatoren. Hetzelfde geldt voor de luchthappers bovenaan de flanken van de GTS, die zijn gegroeid om de 4 liter-V8 onder volle belasting op temperatuur te houden. En over de biturbo-V8 gesproken: dankzij een nieuwe afstelling levert de motor voortaan 635 pk bij 7.500 toeren en een koppel van 630 Nm, waarmee hij 15 paardjes wint ten opzichte van de GT.
Iets meer vermogen dat iets minder gewicht in beweging moet brengen, want dankzij onder meer een dakpaneel uit gerecycleerd carbon en een achterstructuur uit hetzelfde lichte materiaal is er 10 kilo van het gewicht gesnoept en is het zwaartepunt ook een fractie verlaagd. De McLaren GTS legt nu nog 1.520 kilo op de weegschaal. Dat levert een sprint van 0 tot 100 km/u op in 3,2 seconden, 0-200 km/u in 8,9 seconden en een topsnelheid van 326 km/u.
Verder blijven de wijzigingen beperkt tot wat nieuwe uitrustingsmogelijkheden. Er is een nieuwe lakkleur te zien op de foto’s (Lava Grey) en een nieuw velgdesign in turbinestijl. Aan boord kunnen klanten kiezen voor een nog hoogwaardiger leer met nieuwe contraststiksels, al lijken er geen updates te zijn voor het infotainment. Een handige verbetering is wel een nieuw liftsysteem voor de vooras, dat nu twee keer sneller de neus optilt om hem te beschermen van drempels. De McLaren GTS is vanaf nu te bestellen en wordt al in 2024 geleverd.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!