Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Deze sportieve A 35 moet een brug slaan tussen de gewone A-Klasse en de aankomende A 45.De bruggenbouwer beschikt niettemin over meer dan 300 pk.
De eerste sportieve AMG-afgeleide van de nieuwe generatie A-Klasse heet niet A 45 maar A 35. Die moet de kloof verkleinen tussen de burgerlijke A-Klasse en de radicaalste versie, die wel degelijk A 45 zal heten. Op het salon van Parijs beleeft deze Mercedes-AMG A 35 zijn première.
Onder de motorkap huist de 2.0 viercilinder turbobenzine van de A 250, die al in de catalogus staat. Maar in de A 35 krijgt hij een stevige vitaminekuur: zijn vermogen stijgt van 224 naar 306 pk. In combinatie met het koppel van 400 Nm levert dat indrukwekkende prestaties op: 0-100 km/u in amper 4,7 seconden. Dat belooft voor de A 45, die meer dan 400 pk zou produceren.
Standaard krijgt de A 35 de 4Matic-vierwielaandrijving van Mercedes. Die geeft de voorkeur aan de voorwielen in optimale omstandigheden, maar kan indien nodig de helft van het vermogen naar de achterwielen sturen. Een “AMG Dynamics”-systeem remt het binnenste achterwiel lichtjes af in de bochten. De A 35 heeft overigens alleen de AMG Speedshift DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Die beschikt over een launch control-functie.
Met de AMG Track Pace-optie verzamelt de A 35 data voor uitstapjes op circuit. Standaard zitten er al enkele circuits in het systeem, waaronder Francorchamps en de Nürburgring. Andere circuits kunnen uiteraard worden toegevoegd. In combinatie met het MBUX-systeem geeft AMG Track Pace de ideale lijn weer in het head-updisplay. Net als in een videogame.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.