Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De ultieme G-Klasse? Dat is wellicht de imposante G 63 AMG 6x6. Deze G 500 4x4² is een kleinere variant die weliswaar twee wielen verloor maar nog altijd indruk maakt. Misschien gaat hij zelfs in productie …
Mercedes plukte de aandrijflijn met de zogenaamde portaalassen van de G 63 AMG 6x6. In vergelijking met klassieke starre assen zijn de wielen niet gecentreerd op de as, maar bevinden ze zich decentraal onder het einde van de as door de portaaloverbrenging. Klinkt ingewikkeld? Weet gewoon dat door deze constructie de bodemspeling gigantisch toeneemt (van 21 cm in een gewone G tot 45 cm hier). Hij rijdt door plassen van een meter diep.
De G 500 4x4² staat ook een pak breder op zijn sporen, op grote 22-duimsvelgen. Het is mogelijk om de bandenspanning te verlagen voor extra grip in het zand. Ook opmerkelijk is dat Mercedes twee parallelle veerpoten gebruikt per wiel. Eén veerpoot heeft een vaste demperinstelling, de andere wordt elektronisch gestuurd. Met een knop kun je in 15 milliseconden wisselen van een sportieve naar een comfortabele setting.
Visueel valt de G 500 4x4² natuurlijk op door zijn breedte, hoogte en grote wielen, maar ook door een aantal specifieke kenmerken zoals led-lichtstrips boven de voorruit, spatbordranden in carbon en de voorbumper van de AMG-modellen.
Mercedes wil de G 500 4x4² graag in productie nemen, maar voorlopig is het nog een showmodel. Reageert het publiek positief en dagen er voldoende kopers op, dan komt hij er. De 4.0 V8 biturbomotor (422 pk) voldoet in ieder geval aan de milieunormen.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!