Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de huidige GLK nadert het einde van zijn ontwikkeling. De lichte camouflage van dit prototype laat een design zien met veel elementen van de recente C-Klasse.
De grootste verandering is de naam. Volgens bepaalde bronnen zal hij niet langer GLK heten maar wel GLC. Dat lijkt logisch, want het is een SUV-versie van de C-Klasse net zoals de GLA zich positioneert als de A-Klasse ‘cross-over’.
Aangezien hij het platform deelt met de berline, lijkt het logisch dat de GLC ook de motoren overneemt. De Europese klanten zullen weer massaal kiezen voor de 2,1 liter turbodiesel die 136 tot 204 pk levert, terwijl de Amerikanen eerder de viercilinder turbobenzine of de V6 met 333 pk zullen kopen.
Van de huidige GLK was er nooit een AMG-versie, van zijn vervanger mogelijk wel. Er sprake van een GLC 63, die de vierliter V8 biturbo uit de C 63 en de Mercedes-AMG GT gebruikt. Een interessant antwoord op de Porsche Macan Turbo …
Net als BMW met zijn 1- en 3-Serie die 2- en 4-Serie werden met enkele deuren minder, zou Mercedes zijn naamgeving omgooien. Zo zou de toekomstige ML omgedoopt worden tot GLE. Zowel de GLC als de GLE staan op het programma in de loop van 2015. Benieuwd of dit dan ook bevestigd wordt …
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!