Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
AMG mag je gerust de heavy-metalafdeling van Mercedes noemen. Als ze gevraagd worden om een motor te voorzien voor een nieuw vlaggenschip van het merk met de ster, zijn ‘V8’ en ‘een heel grote cilinderinhoud’ het eerste waar de ingenieurs aan denken. Dat leverde in het verleden al een donderend motorgeluid en buitenaardse prestaties op. Bij de SLK hield AMG zich wat in en monteerde het een relatief ‘brave’ 5,5-liter V8.
AMG heeft net een nieuwe motor voorgesteld, met weliswaar een kleinere cilinderinhoud uit respect voor het milieu, maar toch nog een kolossaal vermogen. Uit 5,5 liter (tegenover 6,2-liter vroeger) puurt AMG dankzij twee turbo’s meer dan 500 pk die naar de achterwielen worden versluisd.
We vragen ons af of die motor ook onder de kap van de SLK zal terecht komen of AMG toch een verrassing in petto heeft. Misschien verliest de motor beide turbo’s, waardoor het vermogen zakt tot zowat 400 pk, wat de trekkracht ten goede komt. Dat blijft nog altijd meer dan genoeg om de concurrentie de loef af te steken.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.