BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Veel potentiële kopers van een elektrische auto overal ter wereld geven aan dat ze aarzelen omdat de laadinfrastructuur hen onvoldoende lijkt. De Duitse regering beslist daarom om actie te ondernemen: tegen 2030 moet het land minstens een miljoen laadpalen tellen. Vandaag zijn op het grondgebied 20.000 publieke laadpunten voor EV’s te vinden. Er is dus nog wat werk aan de winkel. Bondskanselier Merkel is bereid daarvoor overheidsgeld uit te trekken, maar eist tegelijk dat ook de autosector stevig bijdraagt. Die doet dat nu al in heel bescheiden mate via het Ionity-netwerk van snelladers, waar zowat de hele Duitse auto-industrie aandeelhouder van is, maar met een 400-tal geplande laadstations in heel Europa zijn de ambities van dat project voorlopig bescheiden. Deelstaat Nedersaksen neemt alvast het voortouw door zich ertoe te verbinden tegen 2021 minstens 100.000 openbare laadpunten uit te rollen. Dat is ook niet zo’n verrassing: de eerste minister van Nedersaksen, Stephan Weil, is lid van de Raad van Toezicht van Volkswagen, een groep die zwaar inzet op elektrificatie.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.