Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Met de Resorter NEV komt de beach buggy terug met een elektrische aandrijflijn, maar deze keer ook met 4 zitplaatsen en een gepeperd prijskaartje!
Na een eerste model met de naam 2.0, dat vorig jaar werd voorgesteld, komt Meyers Manx terug onder de spotlights te staan met zijn Resorter NEV, een variant van de iconische beach buggy met 4 zitplaatsen en nog steeds een elektrische aandrijflijn. In tegenstelling tot het eerste model van het merk krijgt de Resorter NEV niet een, maar twee elektromotoren! Al komt hij daarmee niet voorbij de 200 pk van de Meyers Manx 2.0...
Zoals de NEV aan het einde van zijn naam weggeeft, gaat het om een 'Neighborhood Electric Vehicle'. Met andere woorden: zijn topsnelheid is begrensd tot amper 40 km/u! Daarmee is het in feite een meer luxueus golfkarretje, zeker als je naar zijn prijs kijkt. Meyers Manx kondigt namelijk een basistarief van 49.000 dollar aan, wat neerkomt op iets meer dan 45.000 euro tegen de huidige wisselkoers! 'Iets' meer dan een Citroën Ami Buggy of een Fiat Topolino...
Meyers Manx heeft nog niets bevestigd over zijn vermogen, de grootte van zijn batterij of zijn rijbereik. De kleine Amerikaanse constructeur kondigt wel aan dat de Resorter NEV standaard is uitgerust met airco, verwarming, stuurbekrachtiging en regeneratief remmen. Hij zo ook vlot moeten optrekken, zonder problemen heuvels kunnen beklimmen en je kan er optioneel zelfs een trekhaak op laten monteren. Maar goed ook, voor zo'n prijs...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.