Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
In september onthult Mercedes de nieuwe generatie van zijn vlaggenschip, de beroemde S-Klasse. Deze W223-generatie is van strategisch belang en het merk met de ster moet het hoofd bieden aan de steeds hardere concurrentie in zijn segment. Bovendien heeft de S-Klasse de gewoonte om innovatieve technologie in te wijden die we doorgaans pas jaren later in de rest van het gamma tegenkomen.
De nieuwkomer belooft op technologisch vlak weer eens bijzonder indrukwekkend te zijn. De constructeur is zo trots op zijn nieuwe baby dat hij nu reeds alle technologie van het model onthult nog voor de wagen zelf is getoond.
De nieuwe S-Klasse kiest voor de jongste evolutie van het MBUX, het Mercedes-Benz User Experience, het door de constructeur zelf ontwikkelde infotainmentsysteem. Het is intuïtief en laat zich met spraakcommando’s besturen, maar ook met gebaren of aanrakingen. Het MBUX onderscheidt zich van de concurrentie door zijn heel sterke personalisering.
De veelzijdigheid van het infotainmentsysteem geeft de ingenieurs de kans om het aantal knoppen en schakelaars tot een minimum te herleiden. Zo worden in vergelijking met de huidige S-Klasse 27 knoppen geschrapt. Het geheel is geïntegreerd in een enorm OLED-scherm dat van de middentunnel tot het dashboard loopt. Deze enorme en onderaan gebogen tablet werkt samen met een tweede scherm voor de bestuurder, net achter het stuurwiel.
Het interieur van de nieuwe S-Klasse beperkt zich niet tot twee schermen voorin. De passagiers achterin krijgen er nog eens drie. Daarmee kunnen ze films bekijken, naar de radio luisteren, een route bestuderen of aan documenten werken.
De bestuurder of chauffeur geniet een head-updisplay met augmented reality (AR-HUD). Wat betekent dat? De persoon aan het stuur moet de ogen niet van de weg halen omdat dynamische instructies op de voorruit worden geprojecteerd, geïllustreerd met diverse symbolen.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!