Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Dit is de derde koetswerkvariant voor de nieuwe Corolla: de sedan. De drievolumer komt vanaf maart in Europa de Hatchback en Touring Sports versterken.
Toyota presenteert deze berline op het Chinese salon van Guangzhou. Maar ook wij hebben recht op de Sedan: hij komt de klassieke vijfdeurs versterken, die we in Genève nog zagen als Auris, en de break die de Japanners in Parijs toonden.
Bij ons zijn dergelijke klassieke drievolumers minder populair, maar de Corolla ziet er wel dynamisch uit. Visuele details moeten hem onderscheiden van de vijfdeurs en break, zoals radiatorrooster en lichtblokken, maar ook bumpers en chromen strook tussen de achterlichten. De Sedan krijgt ook een eigen lichtsignatuur.
Om zoveel mogelijk plaats te bieden aan de passagiers achterin krijgt de berline de langere wielbasis van de Touring Sports. Die is 2,7 meter lang en moet evenveel knieruimte bieden op de achterbank als de uitgaande grote berline, de Toyota Avensis.
De vijfdeurs en break krijgen de nieuwe, krachtigere hybride (op basis van de 2.0 benzine), maar de berline houdt het op de hybride 1.8 van 122 pk. De Sedan, Hatchback en Touring Sports worden vanaf maart in de Europese showrooms verwacht.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.