BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De F-Type begint 2020 met een nieuw gezicht. Die uiterlijke opfrisbeurt komt mooi op tijd, want hoewel je het niet zou verwachten, is de Britse roadster/coupé binnenkort 8 jaar oud.
De belangrijkste aanpassingen zijn geconcentreerd op het front, dat volledig hertekend is. Zo ontdekken we een nieuwe ‘clamshell’-motorkap die de voorvleugels omvat en nieuwe, horizontaal uitgerekte koplampen. Deze ledlichten veranderen de blik van de Britse schone totaal. De gespierde achterkant van de Jaguar blijft in grote lijnen behouden, al duiken daar een paar kleine aanpassingen op, zoals een nieuwe diffuser en ledlichten met hoekige lichtsignatuur.
Het interieur vergt een kennersoog om de verschillen op te merken. Daar zit nog steeds dat dashboard dat de bestuurder en de passagier scheidt met behulp van een forse handgreep. De enige echte verandering is de verschijning van een nieuw, zeshoekig motief dat op de stoelen en de deurpanelen gestikt is. Op technologisch vlak loopt de F-Type de achterstand op zijn familie in door voortaan het 12,3 duim grote scherm te gebruiken voor het instrumentenbord.
De facelift maakt ook een slachtoffer onder de motorkap. De charismatische compressor-V6 van 3,0 liter wordt helaas niet overgenomen. In de plaats daarvan introduceert Jaguar een toegeknepen variant van de dikke compressor-V8 van 5,0 liter. Die laatste zet dus zijn carrière verder, maar dan met 450 pk en 580 Nm. In de topversie R schopt hij het nog steeds tot 575 pk en 700 Nm aan koppel. Naast deze V8 is er nog de 2.0-turboviercilinder van 300 pk. Technisch gezien benadrukt Jaguar nog bijzonder veel aandacht te hebben besteed aan de verbetering van de achttrapsautomaat, waarbij de vruchten zijn geplukt van de ontwikkeling van de XE SV Project 8.
De nieuwe F-Type is er nog steeds naar keuze als coupé of als cabriolet en heeft in België een basisprijs van 65.100 euro.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.