Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Het zat er een tijdje aan te komen, maar Porsche heeft dan toch een coupévariant gemaakt van zijn grootste SUV, de Cayenne.
Moeilijk is de Porsche Cayenne Coupé niet te herkennen: zijn steiler aflopende daklijn ligt 20 millimeter lager dan dat van de gewone Cayenne. Daardoor staan de A-stijl en de voorruit schuiner. Het dak is standaard in glas uitgevoerd en optioneel in koolstofvezel, als onderdeel van een sportpakket met designaccenten op het koetswerk en in het interieur, met specifieke 22-duimsvelgen en met een sportuitlaat voor de Cayenne Turbo Coupé.
Achteraan op het dak staat een adaptieve dakspoiler, net als op de gewone Cayenne Turbo, die uitklapt bij 90 km/u en meer neerwaartse druk uitoefent op de achteras. De Cayenne Coupé staat achteraan trouwens 18 millimeter breder op de heupen dan de klassieke SUV.
Standaard verliest de Porsche Cayenne Coupé zijn centrale zitplaats op de achterbank: hij kiest voor twee aparte zetels. De gewone achterbank uit de Cayenne kan zonder meerprijs worden gekozen op de Coupé. De passagiers achteraan zitten sowieso 30 millimeter lager dan in de gewone Cayenne, om voldoende hoofdruimte vrij te houden.
De Porsche Cayenne Coupé debuteert met een 3.0 zescilinder van 340 pk en 450 Nm. Die sprint naar 100 km/u in 6 seconden (5,9 seconden met het sportpakket) en gaat door tot 243 km/u. De nieuwe Porsche is er ook als Cayenne Turbo Coupé. Die krijgt een 4.0 V8 biturbo onder de kap gelepeld, goed voor 550 pk en 770 Nm. Zijn cijfers: 0-100 km/u in 3,9 seconden en een topsnelheid van 286 km/u.
Bestellen kun je de Porsche Cayenne Coupé vanaf nu. Hij krijgt een prijskaartje van € 87.083,70 en van € 150.899,10 voor de Cayenne Turbo Coupé.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.