Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Voor de Eerste Wereldoorlog had Opel een recordmodel in zijn rangen: het “Groene Monster”. Het merk wil de 12,3 liter grote motor nu nieuw leven inblazen.
In 1914 had Opel een van de indrukwekkendste motoren uit die tijd onder de kap steken van een racewegen. Die werd al snel “Groen Monster” genoemd, dankzij de grote 12,3 liter grote viercilinder, die 260 pk produceerde.
Voor die tijd was die motor technologisch behoorlijk vooruitstrevend: hij had vier kleppen per cilinder, een bovenliggende nokkenas, enzovoort. Door de grootte van de motor staken de klepveren door zestien gaten in de motorkap. De zuigers bewogen zich voort met een snelheid van 24 meter per seconde, of 86 kilometer per uur. Met 260 pk en 700 Nm haalde het “Groene Monster” een indrukwekkende topsnelheid van 230 kilometer per uur.
Meer dan 100 jaar nadat hij gebouwd werd, gaat het Groene Monster opnieuw aan een race deelnemen. In het weekend van 1 september, meer bepaald, op het “Rømø Motor Festival” in Denemarken. Dat festival vindt plaats aan de Noordzee en knoopt aan bij de traditie van de legendarische zandraces uit de jaren 20. Er worden meer dan 100 auto’s en motoren uit de eerste helft van de 20ste eeuw verwacht.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.