Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De hele autoproductie ligt stil door de pandemie, of de fabrieken zijn omgebouwd om mondmaskers, beademingstoestellen en ander medisch materieel te maken. Toch blijven een aantal constructeurs gewoon auto’s bouwen. Dat geldt onder meer voor de fabriek in het Chinese Luqiao, die eigendom is van Zhejiang Geely Holding en die wordt gebruikt door Volvo Cars. Daar is net officieel de productie gestart van de elektrische berline Polestar 2. “We gaan vandaag van start onder moeilijke omstandigheden en letten daarbij heel sterk op de gezondheid en de veiligheid van ons personeel,” zo zei Thomas Ingenlath, CEO van Polestar.
De eerste geproduceerde exemplaren gaan in prioriteit naar Europa. De leveringen op het Oude Continent starten nog deze zomer. Later zijn de Chinese en Noord-Amerikaanse markten aan de beurt.
Ter herinnering: in zijn eerste productiejaar is de Polestar 2 verkrijgbaar in één enkele versie met een batterij van 78 kWh (goed voor een WLTP-rijbereik van 470 kilometer) en twee elektromotoren met in totaal 300 kW (408 pk). Deze lanceringsversie is verkrijgbaar vanaf ongeveer 60.000 euro, maar Polestar belooft op termijn een minder krachtige basisversie van zo’n 40.000 euro.Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.