Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Naar goede gewoonte staat bij Porsche een facelift nooit gelijk aan een volledige esthetische make-over. Maar zo bescheiden de ingrepen aan de buitenkant, zo ingrijpend zijn de aanpassingen onderhuids. De traditionele zescilinder boxermotor moet plaats ruimen voor kleinere, opgepepte motoren.
We wisten hem al tijdens zijn laatste tests regelmatig te betrappen, dus we zien geen verrassingen bij de nieuwe Cayman. De aanpassingen aan de buitenkant - bumpers voor en achter, lichtunits vooraan - blijven beperkt.
4: beter dan zes?
Onder de motorkap wordt het echter zeer interessant. Het duo Boxster/Cayman neemt afscheid van de atmosferische zescilinder boxermotor. In zijn plaats verschijnt een viercilinder boxermotor met turbo. De technische specificaties van deze motor zijn nog niet bekend, maar de kans is groot dat de motor in twee verschillende versies zal worden aangeboden: een 2.0 voor de Cayman met ongeveer 240 pk en een 2.5 liter voor de Cayman S en GTS met een maximaal vermogen van respectievelijk 300 en 370 (?) pk.
Een instapmodel?
Sommige geruchten spreken ook over een nog kleinere motor. Dat zou gaan over een 1.6 liter met ongeveer 210 pk. Deze motor zou perfect voor de mini-Porsche zijn; een concept waar de fabrikant mee getest heeft. Onlangs kondigde Porsche echter aan dat ze gestopt zijn met het ontwikkelen van de mini-Porsche. Maar dat wil niet per se zeggen dat die kleine motor werd afgeschreven. Wie weet vindt hij toch nog zijn weg naar de productie… Als dat helpt om de prijs mee naar beneden te halen, dan zeggen wij volmondig: ja!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!