BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Porsche lanceert een gloednieuwe versie van de Cayman. Deze GT4 is voor de Cayman wat de GT3 is voor 911: een extra doeltreffende en compromisloze variant voor puur rijplezier.
De Cayman GT4 legt de Nordschleife van de Nürburgring af in 7 minuten en 40 seconden. Hij is dus even snel als de supercar Mercedes McLaren SLR. Tegenover de Cayman S zijn er enkele drastische aanpassingen. Zo werd de motor overgenomen uit de 911 Carrera S: de 3,8 liter zescilinder boxermotor werd wel wat gekalmeerd, van 400 naar 385 paarden. Hij wordt hier exclusief gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Vergeet de PDK-automaat. Zoals we al schreven, is deze variant vooral voor sportieve rijders.
Het onderstel werd 30 mm verlaagd en leent veel elementen uit de 911 GT3. De remmen werden verstevigd en in optie kun je zelfs koolstof-keramische remmen bestellen. De Cayman GT4 zet knaltijden neer tegen de chronometer: 4,4 seconden van 0 tot 100 km/u en een topsnelheid van 295 km/u.
De GT4 onderscheidt zich ook aan de buitenkant. De voorbumper werd aangepast en heeft nu drie grote luchtinlaten, terwijl de achterspoiler extra aerodynamische druk creëert. In het interieur herinnert het stuurwiel aan de sportieve roeping. Maar een minimum aan luxe mag niet ontbreken: er is leder en alcantara bij de vleet.
De Cayman GT4, die voorgesteld wordt op het salon van Genève, bevestigt het voornemen van Porsche om auto’s voor het circuit te bouwen die toch dagelijks bruikbaar zijn. Deze variant richt zich op een specifiek publiek: 80 procent van de kopers rijdt op circuit. De Belgische prijs is nog niet bekend. In Duitsland kost hij 85.779 euro, wat niet overdreven lijkt.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.