Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Een racewagen op basis van de huidige 718 Cayman met de aandrijflijn van de Mission R concept wijst de weg naar de elektrische toekomst van het model.
Dat de volgende generatie van de 718 elektrisch wordt, dat bevestigde Porsche eerder dit jaar nog. Met de 718 Cayman GT4 ePerformance start het merk uit Stuttgart nu met de concretisering van die plannen. Hij zal gebruikt worden als testvoertuig en zijn specificaties zijn op maat gemaakt voor sprintraces.
Het elektrische studiemodel maakt gebruik van het onderstel van de 718 Cayman GT4 Clubsport, die met 14 centimeter verbreed is en waarin de aandrijflijn van de Mission R gelepeld wordt, een concept car die op de IAA in München onthuld werd. Porsche zegt dat het niet minder dan 6.000 onderdelen nieuw ontwikkeld heeft voor de wagen. Daarvan belanden er ongetwijfeld in de volgende generatie van de 718.
De cijfers zijn indrukwekkend: in kwalificatie-modus beschikt hij over 735 kW (1.000 pk). Wordt hij gebruikt om mee te racen, dan levert hij 30 minuten lang 450 kW (612 pk). 30 minuten kan kort lijken, maar het is de lengte van een race in de Carrera Cup. Tussen twee races kan de 80 kWh batterij van de Cayman GT4 ePerformance dankzij zijn 900V technologie in een kwartier opgeladen worden van 5 tot 80%. Volgens Porsche zijn de prestaties gelijkwaardig aan die van de huidige 911 GT3 Cup, zowel wat de topsnelheid als de rondetijden betreft.
De Cayman GT4 ePerformance maakt zijn debuut op het Goodwood Festival of Speed, van 23 tot 26 juni van dit jaar, waar hij deelneemt aan de 1,9 kilometer lange hillclimb-race.
Ben jij op zoek naar een Porsche? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Porsche-zoekertjes nu hier:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.