Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Sinds februari bood Porsche geen dieselmotoren meer aan op zijn Macan, Panamera en Cayenne. Nu zegt de Duitse constructeur dat er geen nieuwe dieselmotoren meer zullen komen bij het merk. “We hebben nooit zelf dieselmotoren ontwikkeld en gebouwd, maar toch heeft ons imago onder de dieselcrisis geleden”, zegt Porsche-CEO Oliver Blume in de Duitse krant Bild am Sonntag.
In plaats daarvan richt Porsche zich op de klassieke benzinemotoren, maar ook op hybride en elektrische aandrijvingen. Tegen 2022 zal het merk al meer dan zes miljard euro geïnvesteerd hebben in elektromobiliteit. Nu wordt al 63 procent van de Panamera’s in Europa verkocht met een hybride aandrijving. Volgend jaar komt daar nog Porsches eerste volledig elektrische sportwagen bij, de Taycan.
“De dieselmotor zal altijd belangrijke aandrijftechnologie blijven, dus we verketteren hem niet. Maar voor ons als sportwagenbouwer heeft de diesel altijd een ondergeschikte rol gespeeld. Daarom zien we onze toekomst dieselvrij”, aldus Oliver Blume. “Maar onze bestaande dieselklanten kunnen nog steeds zonder problemen bij ons terecht”, benadrukt de Porsche-CEO.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.