Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Daarmee brengt het een eerbetoon aan de successen van het model in de WRC. En je kan er één kopen… voor 552.000 pond!
Vind je de Prodrive Hunter te opzichtig en met zijn prijskaartje van anderhalf miljoen net iets te duur? Dan heeft het Britse bedrijf goed nieuws voor je, want voor zowat een derde van de prijs kan je één van de 25 exemplaren kopen van de Prodrive P25. Of die echt veel minder opzichtig is, weten we eind juni, wanneer het bedrijf zijn creatie toont tijdens het ‘Goodwood Festival of Speed’.
Prodrive runde vanaf het einde van de jaren ‘80 het rallyteam van Subaru, en 25 jaar geleden prepareerde het de eerste Subaru Impreza ‘22B’ volgens WRC-specificatie. Het model was bijzonder succesvol en groeide uit tot een echt icoon in de rallywereld en daarbuiten. Met een restomod op basis van de Impreza wil Prodrive nu hulde brengen aan het model.
Het recept is dat van zowat elke (niet-elektrische) restomod: minder gewicht, meer vermogen en een betere wegligging. Daarvoor moeten twee mannen zorgen: Peter Stevens, die zorgde voor het design van de originele Impreza WRC voor Prodrive, en David Lapworth, technisch directeur bij het Britse bedrijf. Voor het nieuwe koetswerk wordt heel wat koolstofvezel gebruikt en onder de motorkap komt een 2.5 liter viercilinder boxer die meer dan 400 pk levert, gekoppeld aan een gerobotiseerde zesbak met schakellepels aan het stuur. Klinkt in elk geval al spectaculair.
Interesse? Eind juni wordt de Prodrive P25 onthuld, maar je kan nu al contact opnemen met het bedrijf, en een cheque van 552.000 pond of 650.000 euro klaar houden...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.