Prodrive bouwt 25 Subaru Impreza restomods

Daarmee brengt het een eerbetoon aan de successen van het model in de WRC. En je kan er één kopen… voor 552.000 pond!

  • Henckaerts  Arnaud Henckaerts Arnaud
  • 30 mei 2022
  • Straf

Vind je de Prodrive Hunter te opzichtig en met zijn prijskaartje van anderhalf miljoen net iets te duur? Dan heeft het Britse bedrijf goed nieuws voor je, want voor zowat een derde van de prijs kan je één van de 25 exemplaren kopen van de Prodrive P25. Of die echt veel minder opzichtig is, weten we eind juni, wanneer het bedrijf zijn creatie toont tijdens het ‘Goodwood Festival of Speed’.

Ultieme Impreza

Prodrive runde vanaf het einde van de jaren ‘80 het rallyteam van Subaru, en 25 jaar geleden prepareerde het de eerste Subaru Impreza ‘22B’ volgens WRC-specificatie. Het model was bijzonder succesvol en groeide uit tot een echt icoon in de rallywereld en daarbuiten. Met een restomod op basis van de Impreza wil Prodrive nu hulde brengen aan het model.

Het recept is dat van zowat elke (niet-elektrische) restomod: minder gewicht, meer vermogen en een betere wegligging. Daarvoor moeten twee mannen zorgen: Peter Stevens, die zorgde voor het design van de originele Impreza WRC voor Prodrive, en David Lapworth, technisch directeur bij het Britse bedrijf. Voor het nieuwe koetswerk wordt heel wat koolstofvezel gebruikt en onder de motorkap komt een 2.5 liter viercilinder boxer die meer dan 400 pk levert, gekoppeld aan een gerobotiseerde zesbak met schakellepels aan het stuur. Klinkt in elk geval al spectaculair.

Interesse? Eind juni wordt de Prodrive P25 onthuld, maar je kan nu al contact opnemen met het bedrijf, en een cheque van 552.000 pond of 650.000 euro klaar houden...


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Henckaerts  Arnaud
Over de auteur: Henckaerts Arnaud Of het nu een stadsautootje is, een sportwagen of een oldtimer... Arnaud heeft een zwak voor auto's met karakter. En dat mag gerust een Fiat Panda zijn van een jaar of 40 oud! Limburger in hart en nieren, dus de weg naar huis is zelden de snelste, wel de leukste.
Foto's ©: Prodrive.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Dacia: de volgende Sandero wordt elektrisch!

Dacia: de volgende Sandero wordt elektrisch!

De vierde generatie Dacia Sandero komt tussen 2027 en 2028 en krijgt zowel een versie met verbrandingsmotor als een volledig elektrische variant!

Fiat Panda wordt Pandina

Fiat Panda wordt Pandina

De huidige Fiat Panda wordt de Pandina, om te vieren dat het model nog tot 2027 wordt geproduceerd in Italië.

Rolls-Royce Arcadia Droptail: ultieme open luxe

Rolls-Royce Arcadia Droptail: ultieme open luxe

Na ‘La Rose Noire’ van vorig jaar is hier nu de Rolls-Royce Arcadia Droptail, een van de vier ultraluxueuze cabrio’s met een prijs van meer dan 20 miljoen euro!

Bugatti: van W16 naar V16!

Bugatti: van W16 naar V16!

De volgende hypercar van Bugatti krijgt een V16, en zal in juni 2024 uit de ateliers van Molsheim rollen!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.599
7 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km