Range Rover Evoque: nog gladder geworden

Na 5 jaar op de markt geniet de tweede generatie van de kleinste Range Rover van een update, die vooral de technologie in het nieuw steekt.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 21 juni 2023
  • Lancering

De 'baby Range Rover' werd reeds in 2018 voorgesteld, waardoor het hoog tijd is voor een update om weer tot op het niveau van de concurrentie te komen. De veranderingen qua exterieurdesign zijn echter licht, om het zacht uit te drukken. Op een set nieuwe koplampen na, met nu ook Pixel LED-technologie, is het moeilijk om het verschil te zien tussen de jaargangen.

Geen knoppen meer!

Aan boord zijn de evoluties echter gemakkelijker op om te merken. Er is namelijk geen knopje meer te vinden op de middenconsole! De Britse SUV geniet daarnaast ook van hetzelfde zwevende display van 11,4 inch als in de rest van het gamma. Een scherm dat de nieuwste generatie van het infotainmentsysteem van JLR krijgt, waarmee je onder meer draadloos gebruik kan maken van Android Auto en Apple CarPlay.

Betere elektrische prestaties

Net als zijn exterieurdesign, veranderen de motorisaties onder de kap van de Evoque maar weinig met deze update, op de plug-inhybride P300e na. Dankzij een nieuwe chemische samenstelling van zijn batterij van 14,9 kWh, neemt het volledig elektrische rijbereik toe tot 62 km. De PHEV-variant kan ook van 0 tot 80% worden bijgeladen in een halfuur tijd als je hem aan een snellader aansluit.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Range Rover Evoque? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Evoque-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km