Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride

Al sinds de voorstelling van de tweede generatie van zijn ‘lievelingskind’ Evoque belooft Land Rover dat er een plug-inhybride variant komt. Die is eindelijk klaar.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 22 april 2020
  • Elektrisch

Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride

Het lange wachten is voorbij: Land Rover stelt eindelijk de P300e-versie voor van zijn ‘nieuwe’ Evoque. Zoals beloofd is deze variant gebaseerd op een nieuwe 1.5-benzinemotor met drie cilinders. Die is 200 pk sterk en wordt gecombineerd met een 109 pk sterke elektromotor op de achteras. De benzinemotor is via een achttrapsautomaat met de voorwielen verbonden.

Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride

309 pk

Het geheel ontwikkelt een gecombineerd vermogen van 309 pk en tot 540 Nm aan koppel. Optrekken van 0 naar 100 km/u duurt 6,4 seconden. Daarmee is dit de snelste Range Rover Evoque, voor de P300 met zijn 2.0-turbobenzine van 300 pk en 400 Nm (6,6 seconden).

Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride

15 kWh

De lithium-ionbattterij die JLR monteert kan tot 15 kWh aan stroom bevatten. Dat is een interessante capaciteit die een theoretisch elektrisch rijbereik van 66 kilometer mogelijk maakt.

Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride
Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride

7 kW

De interne lader van zijn kant heeft een vermogen van 7 kW. Daarmee kan de auto 80 procent van zijn batterij vullen in 1 uur en 24 minuten, zo belooft JLR. Aan een gewone muurstekker laad je helemaal op in 6 uur 42. De P300e is ook compatibel met een gelijkstroom-snellader van 32 kW. 0 naar 80 procent duurt dan 30 minuten.

Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride

52.100 €

De Range Rover Evoque P300e heeft een gehomologeerde CO2-uitstoot van 43 g/km volgens NEDC2 en 32 g/km volgens WLTP. Hij wordt door de Belgische fiscus dus niet beschouwd als een ‘nephybride’. De basisprijs ligt bij ons op 52.100 euro.

Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug-inhybride

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km