MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Niet enkel personenwagens moeten zich voorbereiden op de nieuwe ecologische normen, ook de lichte vrachtvoertuigen moeten zich schikken. Om het rijbereik te vergroten van zijn elektrische bestelwagens en ze zo veelzijdiger te maken biedt Renault aan om ze met een brandstofcel uit te rusten. Dankzij deze technologie, die is ontwikkeld in samenwerking met Michelin-dochter Symbio, zien de elektrische bestelwagens Master Z.E. en Kangoo Z.E. hun WLTP-rijbereik toenemen van respectievelijk 120 en 230 kilometer voor de puur elektrische versies naar 350 kilometer. De brandstofcel voedt namelijk de batterij met verse stroom met behulp van de getankte waterstof. En als je eens wat verder moet rijden, volstaan 5 tot 10 minuten om de waterstoftank te vullen. Op die manier blijven deze elektrische voertuigen gevoelig minder lang immobiel.
Het eerste utilitaire model dat wordt aangeboden met deze brandstofcel wordt de Kangoo Z.E. Zijn marktintroductie is al gepland voor eind 2019. In Frankrijk zou hij 48.300 euro exclusief btw gaan kosten. Zijn grote broer Master Z.E. komt half 2020 op de markt.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.