Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Renault blijft van de daken schreeuwen dat het in 2011 wereldkampioen Formule 1 werd bij de constructeurs. Na de Clio RS krijgt nu ook de Twingo RS een speciale serie.
Technisch gezien is deze Twingo met onmogelijk te onthouden naam eigenlijk een RS met Cup-chassis. Hij is met andere woorden verlaagd en strakker afgesteld voor een nog snediger weggedrag. Niets nieuws echter onder de motorkap, waar de levendige 1.6 met 133 pk niet veranderde.
De verschillen zijn van cosmetische aard. Eerst en vooral wordt de elegante zwarte tint van deze speciale serie opgevrolijkt met talrijke gele accenten op d voorbumper, de achterspoiler en de kappen van de zijspiegels. Op het dak prijkt een groot dambordmotief: Renault is een winnaar in de autosport en iedereen moet dat weten.
In het interieur vinden we dezelfde ‘kleurenharmonie’: glanzend zwart met gele stiksels voor de stiksels van de zetels, het stuur en de nis van de instrumenten. Een genummerd plaatje herinnert aan het exclusieve karakter van dit bommetje.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!