Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Zoals we eerder al schreven, verkeert de nieuwe eigenaar van Saab, NEVS, in financieel zwaar weer. Een beetje goed nieuws is dan ook meer dan welkom om de fans, het personeel én potentiële investeerders te motiveren.
NEVS liet daarom al een beetje informatie los over de toekomstige elektrische variant van de 9-3. Momenteel verkoopt het alleen conventionele 9-3’s in Zweden en China, maar een 9-3 EV moet de volgende stap worden.
De auto op deze foto’s is de eerste van een reeks prototypes en werd in mei gebouwd in de Saab-fabriek in Trollhättan. Het is een 9-3 Aero sedan waarin onder de vloer lithium-ionbatterijen werden geplaatst, zonder te raken aan de interieur- of kofferruimte. Een laag zwaartepunt en 50/50-gewichtsverdeling zouden gegarandeerd zijn.
Momenteel haalt de elektrische 9-3 een vermogen van 136 pk, een topsnelheid van 120 km/u, een spurt tot 100 km/u in ongeveer tien seconden en een rijbereik van circa 200 km. Uiteraard moet het model nog verder ontwikkeld worden, als NEVS hiervoor de nodige fondsen vindt. Momenteel lopen er gesprekken met mogelijke investeerders.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.