BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Het gaat er nogal onstuimig aan toe bij Saab! De toekomst zag er niet al te rooskleurig uit, er dreigde een faillissement en General Motors kampte met zware economische problemen. Toch kondigde Koenigsegg, de constructeur van exclusieve wagens met steun van de Zweedse overheid, half juni de ‘terugkeer’ aan van het merk met de griffoen.
De modellen die in de pipeline zaten, zullen nu misschien in productie gaan. Eerste op de lijst: de grote berline 9-5, die stilaan gedateerd raakte ten opzichte van de concurrentie. Saab bevestigt hiermee zijn ‘terugkeer’ en heeft zelfs al enkele spy shots van het nieuwe model vrijgegeven.
We weten nog niet veel over het nieuwe model, behalve dan dat het in Zweden zal worden gebouwd, meer bepaald in de fabriek van TröllHättan. De motorisatie zal van bij GM komen, dat ook de platformen aan de Zweed zal blijven leveren.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.