BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Mercedes’ toplimousine kreeg in 2017 nog een facelift. Toch werken ze in Stuttgart al volop aan de volgende S-Klasse, die in 2020 wordt verwacht.
De verwachtingen zullen hooggespannen zijn, zowel bij Mercedes als bij het grote publiek. Een nieuwe S-Klasse betekent immers een nieuwe maatstaf in het luxesegment, zowel qua rijcomfort als qua technologie. Wat dat laatste betreft, zou de volgende Mercedes S-Klasse de lat voor autonoom rijden een flink stuk hoger leggen, en om moeten kunnen met stedelijke omgevingen en complexe kruispunten. Maar net als bij de Audi A8 moet de wetgeving worden aangepast voor die technologie beschikbaar wordt gemaakt.
Wat wel al kan, zijn hybride aandrijflijnen. Van bij zijn lancering in 2020 zal de volgende S-Klasse nog geen volledig elektrische versie krijgen. Die zou later in zijn carrière zeker moeten volgen. In afwachting daarvan zal de volgende versie van Mercedes’ toplimousine uitgebreid gebruik maken van mild hybrids en van plug-inhybrides. Afspraak in 2020 dus.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...