BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Onze fotografen wisten de nieuwe Mercedes E-Klasse te betrappen zonder camouflageplunje. En het mag niet verbazen dat de nieuweling het lijnenspel van de nieuwe S- en C-Klasse herneemt en dat belichaamt als perfecte opstap tussen die twee.
De banden tussen de C- en de E-Klassen blijven wel het nauwst. Ze zijn immers allebei gebouwd op het modulaire platform dat is afgeleid van de modellen met achterwielaandrijving. Door het gebruik van aluminium zal de E-Klasse beduidend lichter zijn én hij zal groeien qua afmetingen. Meer bepaald de wielbasis kan toenemen waardoor er achteraan in het interieur meer plaats komt.
À la carte
Het gamma van de E-Klasse zal niet beperkt blijven tot een berline en een break. Mercedes zal van dit model meerdere varianten maken: een coupé met vier deuren (CLS en een Shooting Brake), een coupé met twee deuren en een cabriolet.
Onder de motorkap
De nieuweling zal beschikbaar zijn met een ruime keuze aan motoren, zowel vier- als zescilinders. In de wandelgangen is zelfs te horen dat een driecilinder zijn intrede zou doen, net als een zescilinder-in-lijn die daarop gebaseerd is. Wait and see… De AMG-versie herneemt logischerwijs de 4.0 V8 biturbo van de AMG GT, maar dat blok zal nog krachtiger zijn. En om helemaal mee te zijn, zal de nieuwe E-Klasse in een of meerdere versies beschikbaar zijn met een hybride aandrijving.
Gadgets
Ook op vlak van uitrusting zal deze E-Klasse je op je wenken bedienen met ondermeer rijhulp in fileverkeer die dichtbij autonoom rijden zal aanleunen, adaptieve vering en een haast grenzeloze connectiviteit.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...