Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben een SUV betrapt die weleens de tweede generatie Mercedes EQC (SUV) zou kunnen zijn. Of de elektrische versie van de GLC...
De wintertests draaien op volle toeren voor de nieuwe automodellen die we de komende maanden en jaren te zien zullen krijgen. Deze keer hebben onze spionnen een SUV betrapt die weleens de tweede generatie EQC SUV zou kunnen zijn, meer bepaald zijn sportieve AMG-versie! Een versie die we herkennen aan zijn grote velgen, waarachter al even grote remklauwen en -schijven te zien zijn.
Deze tweede generatie van de Duitse elektrische SUV wordt hoogstwaarschijnlijk op een nieuw platform gebouwd, dat speciaal is ontworpen voor elektrische aandrijflijnen. Deze MB.EA-architectuur is gemaakt voor 800 V-batterijen, een of twee motoren en zelfs de mogelijkheid van een versnellingsbak met twee verzetten om het verbruik te verlagen. Deze nieuwe EQC SUV zou dus lange afstanden moeten kunnen afleggen per laadbeurt, en ook nog eens snel weer kunnen opladen.
De camouflage op de SUV die onze spionnen hebben gespot, doet helaas goed zijn werk. Het is moeilijk om een indruk te krijgen van hoe het model er zal uitzien... Dat gezegd zijnde, lijkt het erop dat Mercedes de ultragladde en ronde vorm van zijn huidige elektrische modellen wat achter zich heeft gelaten. Waar de Duitse constructeur ook mee stopt, is de EQ-benaming voor zijn elektrische modellen. Dit model zou dus als elektrische GLC door het leven kunnen gaan in plaats van als EQC SUV. Maar voor bevestiging daarvan is het nog wachten op 2025, wanneer het model wordt voorgesteld.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.