Scoop: Porsche 911 (992)

De 911 lijkt al 54 jaar lang de eeuwige jeugd te bezitten, maar net als eender welke andere auto moet hij regelmatig vernieuwd worden. In 2018 wordt de volgende generatie (992) voorgesteld.
  • Piette François
  • 10 november 2017
  • Toekomst

De volgende 911 zou om economische redenen het platform van de Audi R8 kunnen gaan gebruiken. Dat doet nu ook dienst onder de Lamborghini Huracán. Voor de puristen die nu vrezen dat de 911 binnenkort de motor centraal achterin krijgt: daar zal niets van aan zijn, de 911 blijft trouw aan de motorpositie helemaal achteraan. Dat geeft hem niet alleen een eigen weggedrag, maar ook een achterbank – die weliswaar alleen voor kleine kinderen geschikt is.

Zescilinder boxer

Geen revoluties onder de motorkap: de zescilinder boxermotor zal er nog steeds zijn. Die krijgt opnieuw twee turbo’s, en zal niet fundamenteel verschillen van wat er vandaag onder de motorkap van de 991.2 zit. Op de GT3 en enkele heel exclusieve modellen na keert de atmosferische motor wellicht niet terug. Een hybrideversie zou logisch zijn en een elektrisch rijbereik krijgen van 50 kilometer. De verbrandingsmotor in de hybride zou de klassieke boxermotor moeten zijn.

Panamera?

In het interieur zal de 911 zich wellicht grotendeels baseren op de Panamera, met een digitaal instrumentenpaneel, een groot centraal touchscreen en uitgebreide connectiviteit. De 911 is een sportlegende, maar zal wellicht de rijhulp niet vergeten.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km