BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Wie A zegt moet B zeggen: na de nieuwe A-Klasse wordt ook de B-Klasse volledig onder handen genomen. Die mikt op een ouder publiek maar krijgt ultramoderne technologie.
De Duitsers noemen het met een mooi woord “silver-ager”: de al iets oudere autokoper die niet zozeer geeft om power en pk’s, maar om een makkelijke instap, rijcomfort en ruimte. BMW heeft er zijn 2-Reeks Active Tourer op afgestemd, en dat kan Mercedes niet aan zich laten voorbijgaan.
Daarom wordt de B-Klasse binnenkort volledig vernieuwd om vanaf 2019 in de showroom te staan. Het stijve en lichte MFA2-platform van de Mercedes A-Klasse wordt ook gebruikt voor de B. Dat levert hem grotendeels hetzelfde motoraanbod als de A-Klasse op, met de 1.4 en 2.0 turbobenzine en de 1.5 turbodiesel, maar ook technologie zoals het spraakgestuurde MBUX-systeem voor infotainment en comfortfuncties. Tegelijk biedt het platform perspectieven voor een hybride en elektrische versie.
Visueel verwachten we de scherpere looks van de nieuwe Mercedes-designtaal. De daklijn loopt wellicht iets schuiner af om de dynamiek te versterken, maar dat mag geen effect hebben op de ruimte voor de passagiers achteraan.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!