Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Smart legt de laatste hand aan zijn eerst model van de nieuwe stijl, de #1, die eind dit jaar op de markt moet komen.
Smart werd in de jaren ‘90 opgericht door Mercedes en Swatch, maar beleefde nooit zijn grote doorbraak. Waren het de excentrieke designs, de plastic koetswerkpanelen of was de wereld gewoon niet klaar voor het concept? Wat het ook was, Mercedes koos ervoor om het merk een andere richting te geven en werkt nu samen met het Chinese Geely aan een opvolger, de Smart #1. Geen tweezits stadswagen, maar wel een kleine SUV, want dat moet tegenwoordig bijna. En elektrisch, net zoals elke Smart in het huidige decennium.
De Smart #1, die meteen ook de nieuwe nomenclatuur van het merk zal introduceren met een # gevolgd door een nummer, ondergaat op dit moment testwerk bij het Automotive Engineering Research Institute in het Chinese Chongqing.
Dynamische testen in koude temperaturen, niet onbelangrijk voor een elektrische wagen, en werk in de windtunnel. De ingenieurs wisten er een Cx-waarde van 0,29 te bereiken dankzij verborgen deurgrepen, een ‘active grille shutter’ en andere aerodynamische ingrepen. Niet slecht voor een SUV, maar lang niet zo goed als de Mercedes Vision EQXX met een waarde van 0,17!
Voor de versie zonder camouflage moeten we nog even wachten, maar afgaand op de vorm zal hij niet veel afwijken van deze Concept #1 die in september vorig jaar werd voorgesteld:
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.