Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Tesla laat officieel weten dat exemplaren van de Model 3 en Model Y die vanaf nu in de VS van de band rollen niet langer uitgerust zijn met radar in de neus. Elke Tesla wordt sinds 2015 geleverd met alle nodige hardware voor de werking van de semizelfstandige rijfunctie Autopilot, zelfs wanneer de klant die optie niet bestelt. Die hardware bestaat tegenwoordig uit 8 camera’s, een resem parkeersensoren en een radar die verborgen zit in de neus van de auto. Die laatste vervalt nu: Tesla heeft genoeg vertrouwen in de kunstmatige intelligentie die de beelden van de 8 camera’s interpreteert om te beslissen dat een radar niet meer nodig is om de afstand tot voorliggers in te schatten. De puur cameragebaseerde werking van het systeem heet Tesla Vision.
De stap komt wel met een paar beperkingen: de stuurhulp Autosteer werkt voortaan nog maar tot 75 mijl per uur (120 km/u), de sterk gehypete Smart Summon-functie vervalt en ook Emergency Lane Departure Avoidance, de functie die de auto vanzelf doet uitwijken als een voertuig ernaast van zijn koers afwijkt, is uitgeschakeld. Tesla belooft wel dat die functies allemaal terugkeren en dat de snelheidsbeperking vervalt zodra de software daar klaar voor is. Die wordt dan via een draadloze update doorgestuurd naar alle betrokken auto’s.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...