BMW
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.
Een laatste speciale editie voor de productie van het model stopt.
Het einde van de wulpse Ford GT nadert! De Amerikaanse supercar gaat binnenkort met pensioen, maar voordat het zover is, zal het Amerikaanse merk nog een zeer exclusieve beperkte reeks op de markt brengen, de 'LM Edition'. De letters LM verwijzen natuurlijk naar Le Mans, het circuit waar Ford GT's zich in 1966 en in 2016 onderscheidden.
De Ford GT LM Edition wordt geproduceerd in een beperkte oplage van 20 stuks, allemaal aangedreven door de 667 pk sterke 3,5 liter Ecoboost V6. Ze zullen zich van de andere GT's onderscheiden door hun specifieke Liquid Silver livrei, gecombineerd met rode of blauwe details, naar keuze van de koper. Andere bijzonderheden: de diffuser, zijskirts en spiegelsteunen zijn gemaakt van ultralichte materialen. De 20 duim grote velgen zijn voorzien van titanium bouten en herbergen een remsysteem van Brembo met zwarte remklauwen.
Het interieur is afgewerkt in Alcantara met talrijke inzetstukken van koolstofvezel, gecombineerd met leer, vooral op het dashboard en de middenconsole. Een leuke anekdote: de badge die aan de passagierskant is gemonteerd, wordt gemaakt van een metaallegering uit de motor van de #69 GT die in 2016 als derde eindigde tijdens de 24 Uren van Le Mans. Dat blok wordt omgesmolten en om er deze nieuwe badges van te maken.
Rest nog de vraag hoeveel deze speciale uitvoering zal kosten! Hoewel Ford geen prijs heeft meegedeeld, durven we er geld op verwedden dat hij meer dan een miljoen dollar zal kosten!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.
Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.
In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!
De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.